mama tulis sebagai kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 28, 2011

hari hangin dan mengutuk org sedunia

situasi 1: pagi

- "your total call charges of RM 6**.** is exceeds 80% of credit limit of RM800.00...bla..blaa.." sender:maxis.

situasi 2: tengari sket

*note: sila baca dengat intonasi yang kerek gila ok.

*orang: "hello, ni ****(ntah ape nama dia tadi) dari Batu Pahat. nak tanya pasal borang b, sebab tanah ni kat pahang

aku: "dari batu pahat? dari mana tu?"

*orang: "dari batu pahat la"

aku: "saya tau la batu pahat, batu pahat tu kat mana?pejabat ke ape?"

*orang: "pejabat loyer. saya nak tanya pasal pasal borang b nak failkan kat mana sebab tanah ni kat pahang"

aku: "erk?borang b tu borang apa?"

*orang: "borang pusaka, nak bicara semula"

aku: "awak ni lawyer ke?"

*orang: "saya staf"

aku: "pejabat tanah tak buat pusaka. berkenaan pusaka ni kena tanya pejabat pusaka la"

*orang: "kat mana tu?boleh bagi saya nombor?"

aku: "oh, itu kena tanya operator, saya tak tau. awk call operator TM tanya dia ok"

situasi 3: tengahari lagi sket

aku: "hello boleh cakap ngan CC ***(nama dirahsiakan)"

operator: "kejap"

CC: "hello"

aku: "hello cc, ni *** dari ***. nak tanya pasal paper mesyuarat *** tu ya berkenaan kutipan **** tu. baru ni ada miting ***, diorang nak minta pinda dalam kaedah *** negeri. pindaan tu boleh buat tapi kena lulus miting *** dulu. since paper asal dulu *** yang angkat ke miting ***, so untuk pindaan ni sepatutnya *** angkat semula lah kan?

CC: " ya..bla..bla.."

aku: "ok cc, if in that case, draf paper saya akan buat base pada minit mesyurat ni, nanti sy forward pada cc untuk semakan dan komen pegawai***"

CC: "patutnya dah boleh kutip kan cuma kod je lain. nanti dah ada kod yg sepatutnya kita transfer je la"

aku: "memang dah boleh kutip tapi saya difahamkan cik*** kata hold dulu sampai semua hal2 lain selesai. ok cc, saya forward kat cc paper tu nanti (nak habiskan perbualan cepat)

CC: "rugi la tak kutip patut dah lama boleh kutip"

aku: "betul la tu cc, dari segi legal dah tak ada masalah. tp kena bincang lain lah, saya takde kuasa nak buat tu. lagipun cik *** dah cakap camtu, cc kena tanya dia la"

CC: tp dah putuskan camtu, dan gazet dah..bla...bla...rugi....bla...bla..bla...dan blaaa...blaa... lagi

aku: "takpleah cc, saya takde authority nak buat keputusan, yang tu cc bncg ngan cik *** la. saya akan draf paper untuk pindaan tu nanti, lepas tu saya forward kepada cc untuk bincang dengan pegawai ***. yang lain2 tu cc bincang lain lah

CC: "er, yg pasal gazet tadi cemana? saya tak berapa paham"

aku: "yg tu xpe cc, saya akan setelkan. paper tu nanti saya forwardkan pada cc ya. terimakasih.

**note: sila kawal intonasi suara anda sewaktu berkomunikasi menggunakan telefon. sebab aku rasa nak tergelak masa minah tu dengan suara yang teramat kerek tanya aku soalan yg salah tempt tanya haha!kou ingat ko keje pejabat loyer ko best ke kak?haha!

walaupun ada lagi dua insiden yg buat aku hangin, tapi insiden 'batu pahat' tu mmg xbleh blah betul la.adoyai...donia oh donia!

No comments:

Post a Comment