mama tulis sebagai kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 19, 2011

kerisauan mama

menjadi seorang emak ni bukan mudah ya wahai anak-anak sekalian...

setiap hari, setiap masa dalam kepala asyik fikir tentang anak, sampai hal bapaknya terjatuh nombor dua, hal diri sendiri lagi la, tak mauk list pun huuu!

sekarang ni kebimbangan saya tentang akmal ialah, siapakah akmal 10 tahun lagi?17 tahun lagi?21 tahun lagi? ya, saya sangat2 bimbang.

di waktu ini saya mengulit dia, memeluk dia, mencium dia, menyusukan dia, menyelimutkan dia, adakah nanti bila dia sudah dewasa dia akan jadi seprti yang saya mahukan atau nanti dia akan melukai perasaan saya dan ayahnya?

ya tuhan, saya memang tak boleh stop from thinking this. bila akmal mula mencampakkan sesuatu sebab dah bosan bermain, saya terfikir adakah begini nanti sikapnya? walhal saya tahu itu normal bagi bayi seusia dia. tapi saya tetap bimbang.

agak-agak mama-mama lain macam saya ke?

akmal, mama mahu akmal jadi anak soleh yang taat pada agama.

3 comments:

  1. amin..
    akmal pasti akan ikut jejak mama:)
    jadi anak soleh ya sayang

    ReplyDelete
  2. aku pon mcam tuh..lagi2 bila dah melalui pengalaman pahit kematian anak, bila tgk anak2 yg ada, mmg macam2 yg dipikirkan..huhuhu

    ReplyDelete
  3. CGG: amin,mudah2an begitulah hendknya anak2 kita ni


    hajar: kan?kepala ni mmg nonstop pk pasal anak.

    ReplyDelete