mama tulis sebagai kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 1, 2011

doa

ini untuk panduan kita-mama, ayah, akmal, adik2 akmal (insyaallah) dan para pembaca yang tersinggah disini. saya simpan disini supaya mudah dirujuk dan dibaca serta di amalkan.

1. DOA BANYAKKAN SUSU


Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi".

* saya harap sangat saya dapat consistent mengamalkan doa ini :)


2. DOA PELEMBUT HATI DAN PENDINDING DIRI.

saya pernah buat entri pasal doa ini. baca sini

ini doanya:


1 . Taa Haa
2. Kami tidak menurunkan ALQuran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan.
3. hanya untuk menjadi peringatan kepada orang-orang yang takutyang melanggar perintah ALLAH
4. Alquran diturunkan dari Tuhan yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi
5. iaitu ALLAH Ar RAHMAN yang bersemayam di atas Arasy


bacaan untuk anak/suami yang degil tidak mahu solat - baca 3 kali, hembus pada hidung anak/suami semasa mereka sedang menarik nafas dalam tidur yang nyenyak. lakukan 7 malam.

3. DOA MELINDUNGI DIRI DARI SIHIR TAFRIQ (PEMISAH IKATAN SUAMI ISTERI/IKATAN PERSAHABATAN/IKATAN ADIK BERADIK.
 
kita semua tak mungkin terlepas dari pelbagai dugaan. di saat umur sudah semakin lanjut, siapa sangaka ALLAH mungkin menduga kita dengan ujian yang kita tak pernah terfikir-disihir orang. nauzubillah, mudah2an kita dilindungi. dunia semakin moden, tapi manusia yang berkawan dengan syaitan tidak pernah hilang dari hatinya perasaan hasad dan dengki dengan manusia lain. 

doanya:
surah albaqarah ayat 102

maksudnya:

mereka (membelakangkan kitab ALLAh) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya) kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan menasihati nya dengan berkata: Sesungguhnya kami ini hanya cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau kafir (dengan mempelajarinya). dalampada itu ada juga orang-orang yang mempelajari dari mereka berdua:ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin ALLAH dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfat kepada mereka dan demi sesungguhnya (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. demi sesungguhnya amat buruk apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.

4. DOA UNTUK PERLINDUNGAN DARI TERKENA SEBARANG SIHIR TERNASUK SIHIR TAFRIQ

a. surah al an'am ayat 61

maksudnya:

dan Dialah yang berkuasa atas sekelian hambaNYA dan Dia mengutuskan kepadamu pengwal-pengawal (malaikat yang menjaga dan menulis segala yang kamu lakukan), sehngga apabila sampai ajal maut kepada salah seorang diantara kamu, lalu diambil (nyawanya) oleh utusan-utusan Kami (malaikat); sedang mereka pula (malaikat) itu tidak cuai (dalam menjalankan tugasnya).

b. surah Hud ayat 57
maksudnya:

Jika kamu berpaling, maka sesungguhnya aku telah menyampaikan kepadamu apa (amanat) yang aku diutus (untuk menyampaikan)nya kepadamu. Dan Rabbku akan mengganti (kamu) dengan kaum yang lain (dari) kamu; dan kamu tidak dapat membuat mudharat kepada-Nya sedikitpun. Sesungguhnya Rabbku Maha Pemelihara segala sesuatu. 

c. surah al A'raf
maksudnya:

maka sabitlah kebenaran (mukjizat Nabi Musa) dan batallah (sihir) yang mereka lakukan.
baca semuanya selepas tiap2 solat fardu. mudah2an kita dilindungi ALLAH dari kejahatan jin dan manusia.

No comments:

Post a Comment