mama tulis sebagai kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 26, 2012

kenapa lagi...

kenapa bila puasa kita terasa nak makn macam-macam?

harini aku puasa. ganti. dah masuk tahun baru hijrah lama dah tapi puasa tak abis ganti lagi. apa da...harap aku dapat menguatkan iman dan hati untuk teruskan puasa sampai abis. tak mau skip except for weekend.nanti payah nak start semula. betul tak?

wekend ni aku bercadang nak mengemas stor. ya, bilik kecik kosong yang kami guna untuk buat tempat jemur kain. kain tak leh jemur kat luar sebab sekitar rumah kami sangat banyak makhluk lain yang sama-sama tumpang hidup. takut kang baju hilang ke..ataupun tup-tup tengok baju dah ada kat atas pokok ke..hehe! ada monyet la...so, sebagai langkah berjaga-jaga, kitorang decide nak jemur baju dalam rumah je.

yang sebenarnya aku nak cerita pasal perasan nak makan time puasa nih tapi dah melalut pulak. tak pelah nak jugak sambung cerita pasal stor. aku targeyt nak kemaskan stor tu sebelum ayah akmal mula start kemas bilik akmal. korang bayangkan le punya dah lama pindah, bilik2 kat umah kitorang tu semua tak berkemas lagi except bilik tidur kitorg, dapur, bilik air dan jugak bilik belakang yang aku guna buat bengkel jahitan hahaha! 

so this wekend harapnya dapat kekuatan dan kelapangan masa untuk mengemas bersengguh-sungguh sebab barang dalam bilik akmal tu ada banyak, nak kena punggah nanti takde tempat pulak nak letak.

ok masuk bab yamg sebenar yang aku nak tulis. pasal teringin nak makan macam-macam, aku syak faktor utama adalah kerana lapar haha. dan sekarang aku tengah teringin nak makan ini

sambal belacan  


labu masak lemak

ikan kering sepat
pekasam
arghhh!sedapnya..tekak orang kampung kan... nak buat cemana. 
best nyeh kalau dapat nih.

No comments:

Post a Comment