mama tulis sebagai kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 26, 2014

anugerah bintang popular dan kecelaruan identiti

seperti entry tudung mawar aritu, entry ABPBH ni jugak entry sesaja nak join the crowd.

aku tak tengok pun, biasalah, aku kan busy, mana sempat layan benda-benda lagha ni haha.

jadik nye semalam aku tengok gambar red karper artis2 ni. biasanya kalau aku tengok pun memang aku nak tengok baju jek. so, overall aku bagu award baju tercantik kepada.....

nomor satu untuk adibah noor. ya, bagi aku dia super cantik, plus sopan dan perwatakan dia comel. so lengkap la di mata aku. ni kak dibah kita ya.


nomor dua aku suka izara aisyah. aku rasa cantik  jugak. style rambut dia i loikke most.


nomor tiga ayu damit. baju dia cantik. simple yet elegant. 


yang lain-lain semua biasa-biasa je tapi banyak gak yang macam 'ko tak tengok cermin dulu ke before keluar tadi? gigih menayang segala benda...

okey abis dah cerita baju. aku nak masuk bab kecelaruan identiti ni. gambar ni, gambar ni yang menyebabkan aku nak tulis entry ni.


anak sapa ni? kesian dia, kenapa dia dipakaikan kasut sebelah kaler lain, sebelah lagi kaler lain? dah la bajunya membuatkan aku kompius budak ni laki ke perempuan?

kot ya nak stylo pun, aku tak tergamak nak bagi anak pakai kasut lain sebelah. dah macam tak berapa betul je. sian nanti anak kene ejek.

tapi aku tengok sekarang fesyen banyak ke arah tak berapa betul. seluar ketat tergantung tu kan ke kalau tengok drama 10-15 tahun kebelakang, yang pakai camtu adalah yang pegang watak orang tiga suku. maafkan aku, itu penilaian aku haha.

banyak yang celaru identiti. apa nak jadi la artis malaysia ni? apa agaknya perasaan diorang pakai camtu? dengan aznil nye yang dah nampak makin wanita, terkepit-kepit ambik gambar.

tapi yang paling celaru aku rasa semua artis wanita yang beragama islam ni, korang tak rasa pedas ke dengan cili ini?


kan ke senonoh pakai cam dia ni haa walaupun boleh upgrade lagi bagi bajunya bagi cantik sket. tapi dia far far far away better than yang bertudung dah macam rahib aku tengok. compare dengan yang gigih tayang menayang apatah lagi.

sekian.

gambar amek kat rotikaya.

sakit gigi laaa....

2 comments:

  1. yang last tu aku suke weh.. sopan dan simple. huhuhu tak tau apa pon ngan retis msia skarang, banyak yang dah tak kenal..

    ReplyDelete
  2. hajar, yang last felixia yeap yang tengah meletop skrg being a non muslim tapi pakai tutup aurat

    ReplyDelete